Colònies a Sant Carles de la Ràpita

March 11, 2019

Hem estat 3 dies al Camp d'aprenentatge de Sant Carles de la Ràpita on hem gaudit convivint amb els companys/es i mestres i del paisatge i fauna del Delta de l'Ebre.

El primer dia vam anar a visitar el Delta i vam estar observant la desembocadura de l'Ebre i el seu paisatge des del mirador o zigurat.

Després vam anar a l'alberg a dinar i a la tarda vam fer una petita gimcana pel poble de Sant Carles de la Ràpita que ens va permetre coneixe'l una mica. A mitja tarda vam anar a la llotja de peix, un edifici modern construït al mateix port pesquer, on es pot veure l’arribada de les barques i els mariners amb tot el peix i marisc preparat per a la subasta. La subasta, avui en dia es mecanitzada, Per uns moments vam poder gaudir de la venda de peix en directe des d’un passadís al 1r pis que rodeja la cinta transportadora de peix i des d’on es divisen les grades amb els compradors.

Al vespre vam tornar a la casa i després de sopar vam fer un joc de nit amb les monitores.

El segon dia, dijous, després d'haver dormit poquet vam anar a fer una volta amb barqueta per la badia dels Alfacs. Va ser increïble, les muscleres, les aus que dibuixaven línies a l'horitzó, el soroll de l'aigua, els banys enmig de la badia, les vistes a la punta de la Banya i les salines, a la serra del Montsià.... A la tarda, després de dinar vam estar analitzant les mostres d'aigua que havíem recollit i vam estar estudiant les mostres de plàncton capturades amb un microscopi. Va ser fascinant la visió del plàncton en viu, els colors dels fitoplàncton, els moviments suaus d’alguns organismes zooplantònics i les seves formes… Després vam fer joc lliure, dutxes i a sopar. A la nit, les monitores van organitzar un joc de cantar i ballar que tots van gaudir abans d'anar a dormir.

'L'últim dia, divendres, vam fer la maleta i vam recollir l'alberg. Després d'esmorzar vam anar a veure i observar les diferents aus que hi ha en aquest paisatge tant idíl·lic. Els binocles i els telescopis ens van ajudar a veure'ls de prop. Després de caminar una mica per la llacuna de l'Encanyissada i seguir observant les diferents aus vam menjar un pícnic i ja vam tornar cap a l'escola amb l'autocar.

Van ser 3 dies intensos, plens d'experiències, aprenentatges, emocions i somriures.